fredag den 11. juli 2008

Nyt fra Indien

Siden sidst har vi bevaeget os lidt rundt i Kerala, som omraadet vi er i hedder. Vi naaede ogsaa at faa ayurveda massage i Kochi, som er en gammel indisk behandlings form. Vi vil finde et ayurveda spa efter brylluppet laengere oppe nord paa og faa nogle dages behandling i streg som det er meningen.

Efter Kochi rejste vi til Appeley hvor vi blev sejlet ud til en o hvor vi skulle paa sejltur og derefter overnatte. Alt gik godt ogvores rum var fint og med aircon. Vi fik en lille rundt tur af oen til fods og stodte ind i en slange og store eddekopper paa vejen. Aah, altsaa. Suk.. jeg var nod til at holde maja i haanden.

Da morket faldte paa och de forste gekkoer kom snigende ind paa loftet paa vores teresse, syntes jeg nok at det var tid at gaa ind og lukke doren for hvad der maatte findes derude i graesset. Inde i rummet var der kaempe myrer og en enkelt gekko som Maja haardhaandet tog sig af. Men..... paa badevaerelset blev maja fanget med bukserne nede af en kaempe edderkop. Altsaa jeg har virkelig aldrig set noget lignende. Aj, hold kaeft vi havde det ikke saa godt med den situation og jeg skulle virkelig tisse. Det droppede jeg, vi fandt vores myggenet frem som blev installeret og dobbelt tjekket. Aah, jeg sov ikke saa meget den nat.

Men naeste dag saa alt anderledes ud og vi var begge top klar til at komme vaek fra oen og videre i programmet. Vi blev kort i bil ca 4 timer herned til Kovalam hvor brylluppet skal vaere. Det var fedt at se Anna(som skal giftes med Govind) og vi var et fint vaerelse med den bedste udsigt(vi bor paa tredje og for foerst gang i Indien havde vi en aften uden at se en gekko).
Idag har vi handle saree, som er den beklaedning som vi skal have paa til brylluppet. Vi skal have hjaelp til at faa den rigtig paa kl 6.30 imorgen. Bussen til brylluppet gaar kl 8.
Vi tjekker ud af hotellet paa sondag og rejser nord paa, op mod Goa. Vi regner med at tage toget og stoppe ved et ayurveda spa paa vejen.
Det er billigt hernede. I dag spiste vi frokost begge to for 20kr. Indien er fyldt med farver, lugte og lyde. Man bliver bomberderet af indtryk hele tiden. I de 4 timer vi korte i bil igaar var der ikke et ojeblik hvor jeg taenkte om vi ikke snart var fremme. Der er hele tiden noget at se paa.

Vi har det stadig godt i maven og vi har det godt sammen. For lige at vise hvor god en veninde maja egentlig er kan jeg fortaaelle at da jeg om morgenen efter eddekop-situationen skulle tisse(fordi jeg efterhaanden naesten ikke kunne traekke vejret) vovede maja sig ud i krigzonen paa badevaerelset og gennetjekkede alle spraekker for Mr spider. Hun stod med et sammen rullet blad og vogtede ind til jeg havde tisset. Hvis det er ikke er en stand up veninde, saa ved jeg sgu ikke hvad er....
Naa, over and out..
Muhu hilser til alle derude =)

\\Joan

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

OH MY GOD! jeg skal aldrig til Indien!!! Klammo med alle de edderkopper!!
Anyway godt at høre at i ellers hygger jer og oplever en masse.

Stor knuz fra mig (og Degndrengen)

Michael sagde ...

"Kom hjeeeem, Jolle
Hvor' du hene, Jolle?
Synd dig hjem
For det vil gavne dig (gavne dig)

Når duuu eeer væk
en to tre dager i træk
Så mååå stakkels jeg
Jo savne dig (savne dig)"


Keder mig og savner Joan! Hyl!!


Eller kan jeg kun tilslutte mig Hadaddys kommentar.. Nægter! Herfra!

Kram til jer begge og glæder mig til at høre om brylluppet!

Michael sagde ...

Kom on!


Flere nyheder!!

Skriv!

Anonym sagde ...

Ehlers!!!!! DU ER LOVELY!!!

og sjaja-babe, kun top-klammo med edderkopperne!!